Gra edukacyjna quiz Mucha nie siada Alexander
Producent: Alexander
Sklep: babybutik.pl
Cena:
29.99
26.99
Alexander Gra edukacyjna quiz Mucha nie siada Cechy
produktu: ✔️ wiek: 8+ ✔️ liczba graczy: 2-6 ✔️ zawartość
opakowania karty pytań i zadań – 110 szt.; tekturowe pionki z
obrazkami owadów – 6 szt., plansza do gry, specjalna kostka,
instrukcja Czy wszystkie biedronki mają kropki? Czy osy potrafią
produkować papier? Czy pająkom odrastają nogi? Grając w tę lekką
grę quizową, dowiesz się wielu ciekawych i zabawnych faktów, często
obalających mity o robakach, owadach, ślimakach oraz innych
mieszkańcach trawy. W tej grze znajdziesz wszystko, co zawsze
chciałeś wiedzieć o robakach, ale bałeś się spytać! Nie są to czcze
przechwałki. „Mucha Nie Siada” to fantastyczna, pełna emocji zabawa
dla całej rodziny, która zaskoczy także dorosłych. Do dyspozycji
mamy poręczną planszę, kostkę, sześć pionków w postaci owadów na
kartoniku oraz dwie talie kart jedną z Kartami Pytań drugą z
Kartami Zadań. Mechanika gry jest bardzo prosta, typowa dla quizów.
Gracze kolejno rzucają kostką. Poruszają się pionkami po planszy
zgodnie ze wskazaniami kostki. W zależności od tego jakie pole
zajmą muszą opowiedzieć na pytanie lub wykonać zadanie wskazane na
kartach. Niektóre pola zawierają utrudnienia cofające pionki lub
ułatwienia posuwające je do przodu. Oczywiście wygrywa ten, kto
pierwszy dotrze do mety. Oczywiste, wręcz banalne, prawda? A teraz
to co powoduje, że „Mucha Nie Siada” to zabawa kipiąca od emocji.
Przede wszystkim kostka! Na ściankach kostki dołączonej do zestawu
widnieją numerki określające liczbę pól, jaka w danym ruchu może
przebyć twój pionek (od 1 do 3). Ale jest jeszcze coś –
ścianka z ptaszkiem, która oznacza utratę kolejki. W takim
przypadku zazwyczaj mamy w najlepszym wypadku smutek, gracza,
któremu los zgotuje taki prezent. W najgorszym, kiedy gracz jest
niecierpliwy, małą dramę, zakończoną niejednokrotnie opuszczeniem
gry. Jednak nie w tym przypadku! Autor gry tak fantastycznie
wytłumaczył zaistniałą sytuacje, że spotyka się ona z pełną
akceptacją a nawet entuzjazmem małych graczy. Przecież jesteśmy
robaczkami, poruszamy się po łące. Mieszkańcy trawy nie
przepadają za ptakami. Jeśli na kostce wyrzuciłeś ptaka, chowasz
się pod jakimś krzaczkiem i zamierasz. Twój pionek nie wykonuje
ruchu, ale dzięki temu jesteś bezpieczny. Kolejnym bardzo mocnym
atutem gry są karty z pytaniami. Jak w typowym quizie mamy do
wyboru trzy odpowiedzi, lub odpowiedź tak lub nie w przypadku pytań
„prawda – fałsz”. To co jest fantastyczne w grze to poprawne
odpowiedzi, które nie są tylko podaniem konkretnej literki, ale
zabawną frazą poszerzającą wiedzę z pytania. Teraz wisienka na
torcie – karty zadań. Jeżeli jakiś zawodnik stanie na polu
wymagającym wyciągnięcia tej katy, zaczyna się szalona zabawa dla
wszystkich. Dokładnie tak, zazwyczaj w wyznawaniu biorą wszyscy
gracze i wszyscy mogę zdobyć dodatkowe punkty. Zadania są zaś tak
szalone, że zabawa przy planszówce zmienia się w ruch w całym domu.
Może to być dziki taniec obfitości pszczół, konkurencja w
najdłuższym staniu na jednej nodze, zawody w skokach w dal, wyścigi
w poszukiwaniu czegoś czerwonego, żółtego i zielonego w całym domu,
prezentacja ciosów w stylu modliszki, rywalizacja w wykonywaniu
sztuczek językiem. Wszystko to zaś w odniesieniu do zwyczajów
owadów.
Przejdź do sklepu