SLOWIANSZCZYZNA_SYMBOLIKA DRZEW ZAGOSKIN STRACH
Producent: LIBRES
Sklep: libres.pl
Cena:
15.89 PLN
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON,
WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
AutorRed. Andrzej KseniczTytułSłowiańszczyna wschodnia Twórczość
Artystyczna a doświadczenie zbioroweRok
wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka,
oprawaStan i inne informacje1998WSP-228miękkaNOWAOpisSpis treściOd
redakcjiMichaił Aleksiejenko (MuxaHJi AJieKceeHKo): „Zabawnyj
russkij slog"Gawrily Dieriawina i rosyjski klasycyzm .Joanna
Nowakowska-Ozdoba: Koniec „smuty" w utworach Michaita Zagoskinai
Aleksandra Afar/»Mfaego Jurij Miłosławskij (NajazdyJolanta
Cios-Góralczyk: Twórca a zbiorowość.Proza rosyjska lat
trzydziestych XIXw. o artyście .Kazimiera Lis: Romantyczne „ dzieci
wieku ". Z badań nad typologią bohateraromantycznego .Jerzy
Wróblewski: Symbolika drzew w liryce rosyjskiej pierwszej polowy
XIXwKrzysztof Cieślik: Bunin i Lew Tołstoj. Wybrane problemy
charakterystykiporównawczej .Katarzyna Wysoczańska-Pająk: Dualizm
świata przedstawionegow prozie rosyjskiej lat dwudziestych XX w.
.Iwona Obłąkowska-Galanciak (Haona OoJioHKOBCKa-ra.naHn.Haic):
Rosyjska prozaemigracyjna na łamach „Miecza" (l 934-] 939).Jana
Achova (^faa AxoBa): Nad satyrami Wojnowicza o Czonkiniei Haszka o
Szwejku .Jolanta Bulą: Folklor w twórczości Maryny Cwietajewej
.Oldrich Richterek (O.iiflacHX PnxTepeK): Przekład poezji Anny
Achmatowej w kontekściedialogu kultur rosyjskiej i czeskiejOlga
Panczenko (O.ni.ra nawiemm): Wiktor Szkłowski jako bohater
literacki.Zygmunt Zbyrowski: Borys Pasternak wobec doświadczenia
zbiorowego.Grażyna Lewandowicz-Bocian (FpaatHHa
JIeBaHflOBns-BouaH): Uwagi o poezjiBorysa Pasternaka.Piotr Fast:
Polskie i rosyjskie reakcje na realizm socjalistyczny (Priszwin i
Andrzej ewski).Władimir Smimow (BJiaflHMnp CMHpHoa): Mitologiczny
motyw „rycerza, dziewczynyi smoka" w twórczości Vladimira
Nabokova.Andrzej Jankowski: Strach jako kategoria opisu
rzeczywistości przedstawionejw powieści BorysaJampolskiego „Ulica
moskiewska".Marian Ściepuro: Problem jednostki i państwa w
twórczości Andrieja WozniesienskiegoTeresa Dudek: Inspiracje
ekologiczne w prozie Andrieja Bitowa .Iryna Betko (HpHHaBeTKo):
„Pieśń nad pieśniami" w ukraińskiej tradycji poetyckiejElżbieta
Tymoczko-Tichoniuk: Obraz problematyki ukraińskiej na lamach
„Krytyki"Wilhelma Feldmana183Mikoła Tkaczuk (MHKOJIB TKaiyK): „
Ukraińskie konie nad Paryżem ". Poemat „Nóż w słońcu"—fenomenalny
debiut Iwana Dracza. 197Andrzej Ksenicz: Od Oleksandra Duchnowicza
do Jerzego Harasymowicza— czyli w zaczarowanym beskidzkim
kręgu211Bohdan Halczak: Zagadnienie odrębności narodowej Ukraińców
w publicystyce endeckiejw latach 1919-1939.225Ołeksandr M.
Siemaszko (OjieKcaHap M. CeMauiKo): Sztuka ukraińska w okresie
przemian(Socjokulturologiczna ocena sztuki przez mlodych twórców)
233Franciszek Sielicki: Folklor anty sowiecki na Wilejszczyznie
.241
Przejdź do sklepu