photo
ŁUBNIEWSKA - W ŚWIECIE LITERATURY I TEATRU - NOWA
Producent: LIBRES
Sklep: libres.pl
Cena: 26.89 PLN
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY. Red. Ewa ŁubieńskaW świecie literatury i teatrusztuka współuczestnictwaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacjeUNIVERSITAS-582miękkaNOWAPodręcznik będący próbą usystematyzowania i uprzystępnienia młodzieży licealnej, studentom polonistyki, teatrologii i innych pokrewnych kierunków wiedzy o historii teatru i dramatu. Zamiarem autorów jest pokazanie w syntetyczny sposób drogi rozwoju światowej dramaturgii, które nie ogranicza się jedynie do podania dat i faktów, ale podkreśla też wzajemne zależności i oddziaływania oraz służy rozwinięciu sprawności interpretacyjnej czytelników. Układ książki oparty jest na chronologii dziejów – w kolejnych rozdziałach pracy autorzy badają dorobek dramaturgiczny poszczególnych krajów i epok, omawiają twórczość najważniejszych pisarzy reprezentujących istotne kierunki w rozwoju teatru oraz poszczególne elementy teatralnej kreacji (scenografia, słowo, aktor, postać sceniczna, scenariusz, interpretacja reżysera), przy czym są to wielokrotnie ustalenia najnowsze lub trudne do odnalezienia. Część pierwszą książki stanowi wybór tekstów źródłowych, z komentarzami i propozycjami pytań oraz zagadnień do przemyślenia, część druga to prezentacja zwięzłego wykładu, dzięki któremu młody czytelnik znajdzie podsumowanie wniosków, jakie mogą nasuwać się w czasie pracy nad częścią pierwszą, czy sprostowanie ewentualnych pomyłek interpretacyjnych.Spis treściIntrodukcjaFenomen teatruSOFOKLESTragedia – teatralny obraz kondycji ludzkiejI. Mimesis – Tragedia – Komedia – WidowiskoII. Widowisko teatralne spotkaniem z sacrumIII. Sofokles – jak rozumieć tragedię Antygony?Język teatralnego widowiskaTragedia – teatralny obraz kondycji ludzkiejPrzestrzeń teatralnaSZEKSPIRSzekspir i jego theatrum mundiI. Teatr to świat, a świat to teatrII. Dramat Szekspirowski obrazem porządku świataIII. W lesie uczuć – rola szekspirowskiej fantastykiIV. Makbet w oczach widza teatru elżbietańskiegoKomunikat scenicznySzeksipr i jego theatrum mundiKonwencja teatralnego widowiskaMOLIERMolier w klasycznym salonie świataI. Klasycyzm XVII w. – zwierciadło absolutyzmuII. Natura ludzka w teatrze XVII wiekuIII. Sztuka komediopisarska MolieraIV. Świętoszek czyli demistyfikacja gry pozorówW klasycznym salonie świataScenograf – mistrz oprawy plastycznejMICKIEWICZ, SŁOWACKI, KRASIŃSKIPrzekroczyć rygory klasyczneI. Nowy kształt dramatu – inny obraz świataII. Wyobraźnia rozsadza sceniczne pudełkoIII. Romantyczny teatr historii. MickiewiczPrzekroczyć rygory klasyczneAktor – sprawca scenicznej iluzjiCZECHOWRealizm zaklęty w poezjęI. Świat odchodzącyII. Kształt dramatuIII. W teatrzeRealizm zaklęty w poezjęReżyser – artysta teatruWYSPIAŃSKITeatr nowy, teatr ogromnyI. Teatr nowy – inny...II. Skrzecząca rzeczywistośćIII. Ukryty wymiar – postaćTeatr nowy, teatr ogromnyAutonomiczna rzeczywistość teatruWITKACY„Chodzi o możliwość swobodnego deformowania życia”I. Węzłowiska twórczościII. Metafizyka, teatr i gry teatralneIII. Koniec złudzeń historyzmuPostać literacka a rola teatralnaSZANIAWSKIZwierciadło rzeczywistości czy teatr snówI. Teatr – wyzwalająca zabawaII. Postać dramatyczna i aktorIII. Teatr zwierciadeł – teatr widziadełZwierciadło rzeczywistości czy teatr snówMuzyka w teatrzeBRECHTZapomnieć o Arystotelesie – teatr epickiI. Wyzwanie czasu: teatr politycznyII. „Stwórzmy inną sztukę” – czyli zapomnieć o ArystotelesieIII. Matka Courage czyli antybohaterZapomnieć o Arystotelesie – teatr epickiWidowisko – gra wszystkich znakówGOMBROWICZLudzkość w stroju i na gołoI. Wielkie przyspieszenieII. Operetka i OperetkaIII. Rewolucja bez trupówLudzkość w stroju i na gołoLiteratura a teatr – przekład czy kreacjaRÓŻEWICZDramaturgia otwarta i teatr współczesnyI. Eksperyment teatralnyII. Kpiarz i moralistaIII. Kartoteka – kompromis z teatremDramaturgia otwarta i teatr współczesnySłowo w teatrzeMROŻEKKiedy tragedia jest już niemożliwaI. Dramat i teatr absurduII. Mrożek i teatr absurduIII. Forma i konwenans: wokół idei wolności w TanguKiedy tragedia jest niemożliwaTeatr i widz – kilka przykazań miłości
Przejdź do sklepu
Strony upblue.store korzystają z plików cookie zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić ustawienia dotyczące przechowywania, dostępu do plików cookie, a także ich usuwania w Twojej przeglądarce. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookie w Twojej przeglądarce oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Dowiedz się więcej.
x
Akceptuję