photo
MODEL PUBLICZNY W POSTKOMUNISTYCZNEJ EUROPIE -NOWA
Producent: LIBRES
Sklep: libres.pl
Cena: 23.89 PLN
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY. OPISAutorBeata OciepkaTytułDla kogo telewizja?Model publiczny w postkomunistycznej Europie ŚrodkowejRok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje2003WUW-252twardaNOWAWStepPytanie o publiczne media to pytanie o charakter naszych społeczeństw*Tematyka publicznych środków przekazu w postkomunistycznych krajach Europy Środkowej w ostatnich łatach budziła więcej zaintereso­wania nauki zachodnioeuropejskiej niż samych przedstawicieli regionu. Nie znaczy to jednak, że sam problem nie był dyskutowany. Przeciwnie, dziennikarze, publicyści, przedstawiciele mediów, a także politycy wielo­krotnie tę kwestię poruszali. W niektórych okresach, zwłaszcza w Polsce, można było odnieść wrażenie, że cała dyskusja wokół roli i znaczenia środ­ków przekazu koncentruje się właśnie na mediach publicznych, a ściślej na telewizji publicznej. U progu wielkiej rewolucji w technikach komu­nikowania, to właśnie analogowa, naziemna telewizja o zasięgu ogólno­krajowym stała się przedmiotem zarówno walki politycznej, jak i po­wszechnej krytyki. Stan jej rozwoju stał się wskaźnikiem rozwoju demo­kracji. Równocześnie można było zauważyć tendencję do przedstawiania publicznych środków przekazu jako wyalienowanych instytucji, zewnętrz­nych wrogów winnych wszelkiego zła w życiu społecznym i politycznym. Dyskusja tocząca się w Czechach, w Polsce i na Węgrzech pomijała czę­sto prosty fakt, iż środki przekazu, w tym publiczne, są odzwierciedle­niem sytuacji, w jakiej znajduje się społeczeństwo, i etapu rozwoju, jaki osiągnęła demokracja.Przypisywanie środkom przekazu ważnej roli w życiu społecznym i po­litycznym w państwach Europy Środkowej nie jest oczywiście zjawiskiem niespotykanym w innych częściach świata. Łączy się ono z teorią omni-potencji mediów, ich bezpośredniego i niemal pewnego wpływu na odbiorców. Teoria omnipotencji była już wielokrotnie podważana zarów­no przez socjologów, jak i psychologów, ciągle jednak ma swoich zwolen­ników, gdyż łatwo tłumaczy większość negatywnych zjawisk, towarzyszą­cych rozwojowi młodych demokracji środkowoeuropejskich. W książce tej reprezentuję pogląd, że środki przekazu, a zwłaszcza telewizja, nie mo-Spis treściWstępRozdział lMedia i przejście do demokracji .Przejście do demokracji .Analiza środków przekazu okresu przejścia do demokracjiTypologie systemów medialnych .Podejście elitystyczne .Koncepcje społeczeństwa obywatelskiego .Sfera publicznaSfera publiczna według Jurgena HabermasaSpołeczeństwo obywatelskie a mediaRozdział IITelewizja jako medium publiczne .Rozwój telewizji .Model mediów publicznych: definicja .Model mediów publicznych: finansowanieRozwój koncepcji mediów publicznych w narodowych systemach medialnych:Wielka Brytania, Niemcy, Francja, HolandiaMonopol ogólnokrajowej stacji publicznej - przypadek austriackiej ORF . . .Doświadczenia amerykańskie: stacje publiczne w modelu liberalnymRozdział IIIDoświadczenia Czech, Polski i Węgier w budowaniu mediów publicznychWprowadzenie modelu publicznego jako część procesu umiędzynarodowieniamediów .CzechyCT - rzecz publiczna. Kryzys przełomu wiekówWęgryPolskaPodobieństwa i różniceRozdział IVSkutki komercjalizacji dla realizacji misji telewizji publicznychDla kogo telewizja? Misja mediów publicznych wobec dylematu „kultura wyso-ka" - „kultura niska" .Media publiczne jako forum dyskursu politycznego. Pluralizm i bezstronnośćCzy media publiczne powinny odzwierciedlać różnice wyznaniowe? .Telewizja dla stolicy czy dla społeczności lokalnych? .Pozycja dziennikarzy .•••••••••••••••••••••••••••Co na to widzowie? .••••••••••••••••••••••••••Rozdział VPrzyszłość mediów publicznych .••••••••••••••Czy instytucje europejskie wspierają istnienie mediów publicznych? .Społeczeństwo obywatelskie - społeczeństwo informacyjnePerspektywy mediów publicznych ••••••••••••••••Zakończenie •••••••••••••••••••••••••••••Bibliografia ••••••••••••••••••••••••••••••Spis tabel i schematów .••••••••••••••••••••••Who is the Television for? The Model of Public Service Broadcasters in Post--communist Central Europe. Summary
Przejdź do sklepu
Strony upblue.store korzystają z plików cookie zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić ustawienia dotyczące przechowywania, dostępu do plików cookie, a także ich usuwania w Twojej przeglądarce. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookie w Twojej przeglądarce oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Dowiedz się więcej.
x
Akceptuję