PRZEMOC I EMANCYPACJA _ FUNKCJA STUDIOW - NOWOSC
Producent: LIBRES
Sklep: libres.pl
Cena:
32.89 PLN
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON,
WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
AutorPiotr StańczykTytułPrzemoc i EmancypacjaAmbiwalencja funkcji
studiów zaocznychRok wydania2008WUGtak250miękkaNOWAPiotr
Stańczyk(ur. 1979) adiunkt w Zakładzie Filozofii Wychowania i
Studiów Kulturowych w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu
Gdańskiego. Przemoc i emancypacja... jest jego pierwszą książką
opartą w znacznej części na doktoracie, którego promotorem był
prof. dr hab. Tomasz Szkudlarek. Czytelnik z pewnością zauważy
liczne nawiązania do znaczących postaci teorii krytycznej oraz
pedagogiki radykalnej i krytycznej.Książkę Piotra Stańczyka Przemoc
i emancypacja. Ambiwa-lencja funkcji studiów zaocznych oceniam
bardzo dobrze. Po pierwsze, Piotr Stańczyk jawi się jako dojrzały
naukowiec, posiadający rozległą wiedzę, samoświadomość naukową oraz
dojrzałość intelektualną. Po drugie, w książce występuje bardzo
konsekwentna korelacja części teoretycznej i badawczej, a także
bardzo precyzyjna „socjologiczno-edukacyjna" narracja. Po trzecie,
na uwagę zasługuje rozległość i dogłębność analiz -„doprowadzenie
do końca"wszelkich możliwości teoretycznych i ideologicznych, które
wyłaniają się z konfrontacji idei i rzeczywistości. Jest to
książka bardzo dobra pod każdym względem.Niezwykle wysoko oceniam
więc tę książkę. Dokonuje w niej Autor bowiem systematycznej
de(kon)strukcji polskiego systemu studiów zaocznych, ale nie
tylko. Jeżeli przyjmiemy jego założenia teoretyczne i ideologiczne,
to owa dekonstrukcja odnosi się - przez ekstrapolację - do całego
polskiego systemu szkolnictwa, a nawet więcej - do samej struktury
społecznej jako takiej. Jest to więc - moim zdaniem - praca
„przeciwko" edukacji jako takiej, przeciwko socjalizacji jako
takiej, przeciwko strukturze społecznej jako takiej.Prof. dr hab.
Zbyszko Melosikspis treści lub fragmentWstęp. 7Rozdział
pierwszy„Cztery stopnie budowania przewagi" jako przyczynek do
krytykispołecznych funkcji uniwersytetu 11Rozdział drugiO
reprodukcji bez teorii reprodukcji. 25Studia kulturowe,
pedagogiczne studia kulturowei fenomen studiów zaocznych. 27Ukryta
przemoc, „niewidzialna pedagogia" i pedagogika krytyczna 29O
reprodukcji bez teorii reprodukcji - dialektyka Heglowskajako model
przemocy w stosunkach społecznych. 33Znaczenie dialektyki
Heglowskiej dla pedagogiki krytycznej. 34Dialektyka panowania i
niewoli w zastosowaniu pedagogicznym -„narodziny" ucznia,
„narodziny" nauczyciela 36Ideologia jako treść edukacji ku
reprodukcji. 40Rozdział trzeciSpołeczna lokalizacja stosunku
pedagogicznego.Działanie pedagogiczneStosunek
pedagogiczny.484858Rozdział czwartyReprodukcja społeczna w
badaniach i teorii 69Rola kodów językowych w odtwarzaniu struktury
społecznej. 71Poziom wykształcenia i pozycja społeczna 86Działanie
w obliczu reprodukcji społecznej 108Rozdział
piątyTeoretyczno-metodologiczne rozważania o „śladzie przemocy".
118Rozdział szóstyMetodologia badania porównawczego studentów
dziennegoi zaocznego toku studiów 131Przemoc 131Emancypacja
136Ambiwalencja (funkcji studiów zaocznych) 140Rozdział
siódmyProfil studentów studiów zaocznych jako profil docelowej
grupypraktyk dyskryminacyjnych 148Statystyki podstawowe 149Przemoc
151Międzygeneracyjny dystans społeczno-zawodowy.
151Międzygeneracyjny dystans edukacyjny 162Wewnatrzgeneracyjny
dystans edukacyjny 166Emancypacja (?) 175Ambiwalencja (funkcji
studiów zaocznych) 186Rozdział ósmyZnaczenia studiów nadawane przez
studentów studiów zaocznych(przypadek gdańskiej politologii) -
metodologia badań własnych. 188Problem badawczy, pytanie badawcze,
cel procedury jakościowej. 189Metoda fenomenograficzna -
uzasadnienie zastosowania 191Definicja przypadku i metoda doboru
próby 193Narzędzie - kwestionariusz, opis, uzasadnienie .
195Specyfika materiału badawczego. 198Czas przeprowadzenia badania
jakościowego. 198Analiza danych - redukcja, reprezentacja,
wnioskowanie. 198Rozdział dziewiątyZnaczenia studiów zaocznych -
między zewnętrznyma wewnętrznym uczeniem się .201Wykształcenie,
rynek pracy i „lepsze życie" z perspektywy znaczeńnadanych studiom
przez studentów zaocznych 202Intuicyjni merytokraci czy intuicyjni
kredencjaliści? .215Wiedza, świadomość, światopogląd i rozwój.
Metafora widzeniaz perspektywy znaczeń nadanych studiom zaocznym.
221Budowanie opozycji względem środowiska pochodzenia i
dyskursjakości studiów 238Zakończenie 244Bibliografia
247
Przejdź do sklepu