DRAMAT OBCY W POLSCE W XIX I XX WIEKU -- 416s.
Producent: LIBRES
Sklep: libres.pl
Cena:
23.89 PLN
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON,
WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
Dramat obcy w Polsce w XIX i XX wiekured. W. Kaczmarek, J.
MichalczukISBN: 83-7363-177-1Stron: 416Format: B5Rok wydania:
2004Tom, który oddajemy do rąk czytelników, jest plonem sesji
zorganizowanej w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą w dniach
24-25 IX 2001 roku przez Katedrę Dramatu i Teatru KUL,
a w szczególności przez jej Kierownika, śp. Księdza
Profesora Mariana Lewkę.Najwięcej miejsca, zarówno w obradach
sympozjum, jak i w tomie pokonferencyjnym, przypadło
refleksji nad obecnością dramatu obcego w polskim teatrze.
Książka zawiera również referaty poruszające następujące
zagadnienia: obcojęzyczny repertuar wybranych scen II poł. XIX
wieku; wpływ dramaturgii francuskiej na krytykę młodopolską; dwa
referaty poruszają problematykę jidisz; dramat niemiecki
i działalność Deutches Theater w okupowanym Lublinie;
dzieje sceniczne wybranych tekstów dramatycznych; rozdzielenie
sfery sacrum i sztuki teatralnej w kulturze
mieszczańskiej; wpływ twórczości obcojęzycznych dramatopisarzy na
sztukę teatru; przemiany milczenia w XX-wiecznej dramaturgii
obcej i polskiej. Nie zabrakło również badań nad najnowszymi
zjawiskami w literaturze: nad dramaturgią nurtu nowego
realizmu i językiem opisu nowych dramatów. (Od Redakcji)SPIS
TREŚCIOD REDAKCJIJan MichalikDramaturgia niemiecka w repertuarze
Stanisława KoźmianaAgnieszka MarszalekWłosi we Lwowie. Recepcja
dramatu włoskiego w teatrze SkarbkowskimAnna
Kuligowska-KorzeniewskaPolska Szulamis. Dramat żydowski na scenach
polskich na przełomie XIX i XX wiekuMirosława Kozłowska"Swoi" i
"obcy". Dramat żydowski na polskich scenach w Wilnie
1906-1940Wieńczysław A. NiemirowskiNiemiecki Teatr Miejski w
Lublinie w latach 1941-1944Wojciech KaczmarekKrytyka i dramat
francuski w programach i dyskusjach Młodej PolskiMarie-Josephine
Whitaker PolakiewiczWzniosłość, ryzyko i realizm w teatrze
Claudela: trzy polskie postacieJan BrodalMiłość i śmierć - kilka
uwag o twórczości literackiej Dagny Juel-PrzybyszewskiejDiana
Poskuta-WłodekTeatr w źrenicy oka. Wpływ dramaturgii
ekspresjonistycznej na krakowskie inscenizacje w latach
dwudziestychWioletta SajkiewiczZamknięte światy. Dramaturgia
austriacka w twórczości Krystiana LupyMichał LachmanPostać,
spektakl, słowo - czyli o bohaterach Sarah Kane i Marka
RavenhillaBolesław TaborskiSzekspir w twórczości polskiego poety
(autoprezentacja)Jan CiechowiczMoce i słabości polskiej
komparatystyki teatralnejEwa WąchockaMilczenie w dwudziestowiecznym
dramacieLidia Czartoryska-GórskaWspółczesne obcojęzyczne dramaty o
dojrzewaniu - w kulturze polskiejAndrzej Nils UgglaMistrz Olof
Augusta Strindberga w Szwecji i w PolsceLech SokółPeer Gynt w
teatrze polskim (1904-1997)Anna TylkowskaUwagi o recepcji
teatralnej Życia snem Calderona de la BarcaMarek PiekutWspółczesna
komedia francuska w teatrze krakowskim w latach 1865-1885 i jej
wpływ na styl gry aktorskiejAnna PodstawkaOd teatru monumentalnego
do internetu. Polska recepcja Naszego miasta Thorntona
WilderaIzabela BrodzińskaWczesne dramaty Ionesco w recepcji
polskiego teatruJoanna MichalczukOkruchy prawdy pod skorupą słowa.
Z recepcji Dozorcy Harolda Pintera na polskiej scenieBarbara
MareszDramat obcy w lwowskich zbiorach teatralnych - czyli
zapomniane szlagiery albo "motłoch repertuarowy"Dariusz
KosińskiMiędzy wniebowzięciem a majaczeniem - kilka uwag o polskich
prapremierach Hanusi Gerharta HauptmannaElżbieta NowickaDrama
czarodziejska w Polsce. RekonesansAlina BorkowskaTraviata w
przekładzie Jana Chęcińskiego - czyli o operze "udomowionej"***In
memoriamWojciech KaczmarekKsiądz Profesor Marian Lewko (1936-2002)
- salezjanin, teatrolog, pedagogIndeks osób
Przejdź do sklepu